گوشت ناسالم در حال ورود به استان:آماده باش برای گرانی مجدد گوشت قرمز

انعکاس مطبوعات دریزدفردا "دو هفته نامه روز دوم :


رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز استان یزد گفت: اتحادیه، پیشنهاد افزایش قیمت گوشت قرمز به میزان 20 هزار ریال را به سازمان بازرگانی ارائه داده است.

مهدی میرزا رضایی در گفتگو اقتصادي با خبرنگار حوزه "روز دوم" خاطر نشان کرد: وضعیت گوشت قرمز استان همچنان بحرانی می باشد و علت این بحران را می توان در ارزانتر بودن گوشت قرمز استان یزد در مقایسه با استان های همجوار داشت، زیرا حدود 85 درصد گوشت مصرفی استان از استان های همجوار وارد می شود.

وی ادامه داد: قیمت گوشت قرمز در استان یزد 90 هزار ریال می باشد که همچنان نسبت به استان های همجوار 30 الی 40 هزار ریال ارزانتر می باشد. اگر کرایه ی حمل را نیز به قیمت گوشت قرمز استان اضافه کنیم، صد در صد برای قصاب یزدی فروش گوشت هیچ سودی نخواهد داشت.

ميرزارضايي در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به تولید 15 درصد گوشت مصرفی استان در خود استان اظهار داشت: در حدود 60 درصد از دامداری های استان، خالی از آذوقه و دام می باشد و اگر مسئولین از آنها حمایت نکنند در دو سه ماه آینده با تعطیلی دامداری ها مواجه خواهیم بود و در آن صورت استان یزد به یک وارد کننده ی مطلق گوشت قرمز تبدیل می شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز استان یزد در مورد سالم و بهداشتی بودن گوشت های مصرفی در استان تصریح کرد: آن تعداد دامی که در کشتارگاه جدید ذبح می شوند، زیر نظر اداره ی دامپزشکی است و از همه لحاظ سالم می باشند، ولی اخیراً گوشت قرمز به صورت قاچاق از استان سیستان و بلوچستان وارد و در کشتارگاه قدیم یزد ذبح می شوند که بعضاً این گوشت ها ناسالم می باشند که اتحادیه این مسئله را به سازمان بازرگانی و اداره ی دامپزشکی گزارش کرده ولی تاکنون اقدامی انجام نشده است.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا